Landet

Är i sommarstugan just nu, så tänkte att ni kunde få njuta av lite gifs från Game of Thrones! Pallar inte ladda över någon bild från kameran, men gör det när jag kommer hem.
Puss och hejdå ha en bra valborg. ♥

Oh, Sweet Summer child

“Oh, my sweet summer child," Old Nan said quietly, "what do you know of fear?
Fear is for the winter, my little lord, when the snows fall a hundred feet
deep and the ice wind comes howling out of the north. Fear is for the long
night, when the sun hides its face for years at a time, and little children
are born and live and die all in darkness while the direwolves grow gaunt and
hungry, and the white walkers move through the woods”

Vitsippor


Plum blossom

Det doftar helt underbart ute, och snart slår körsbärsträden ut ♥. Fotade lite plommonträd idag och det kändes verkligen som sommar när jag cyklade omkring i shorts och kände doften av nygrillat från trädgårdarna. Men det är snart maj och då är det inte långt kvar till sommaren!

What do we say to the God of death?

Försökte låtsas att jag var ledig imorgon, men det funkade inte. Så nu måste jag sova om jag ska orka jobba imorgon. Godnatt och så.

Golden sunshine

Från igår - helt underbart ljus.
Hello!
Imorgon är jag ledig, men ingen annan i hela Lund, så jag har ingen aning om vad jag ska göra. Tror jag ska fota lite, det är så himla fint ute just nu. Anledning till ledighet = har prao nu i två veckor, och mina arbetstider suger, jobbar tidsdag-lördag. LÖRDAG. Fml. Pallar inte osv. Menmen, sånt är livet, har ju iallafall inga läxor/prov, så man får se det lite positivt.
Nu ska jag sova, så godnatt. Och förresten, tack för alla fina kommentarer, you make me happy! 

☆ ☆ ☆


En vanlig redigering

Vill ni se fler före/efter bilder? Eller kanske en redigeringsvideo?

Min första bild på min första systemkamera. Längtar efter att få gå ut att fota träden som blommar nu och se min utveckling sen 2011.

Annars sorry för dålig bloggning, har varit sådär över trött precis efter påsklovet, ska skärpa mig. Har prao i två veckor nu, fast först musikprov imorgon. Dö. Asså musikteori, tråkigaste ämnet. Nä nu måste jag sova. Godnatt, hörs snart.

Har hållt på lite i photoshop nu när jag ändå har lov!
I förra bilden försökte jag att skapa en väldigt varm och mörk känsla, och nu har jag provat att redigera med en kallare ton, och bleka färger. Den här bilden som var väldigt tråkig och lite ur fokus, blev genast mycket intressantare! :)
Tänkte även säga att jag ska till Skagen med laget på torsdag fram till måndag, så det blir ingen bloggning då!
Men jag kanske tidsinställer något påskinlägg, vem vet? ;)

Summer is coming

Påsklov - lund doftar av blommor - solsken - tid för fotografering - snart handbollscup - läser game of thrones♥ - what more kan I say? Livet är gött.